În perioada 04-06 septembrie 2018, în cadrul Proiectului interdiecezan de formare a cateheților, Oficiul pentru Cateheză organizează în Decanatele de Trotuș, Bacău și Roman trei activități catehetice cu tema: „Imaginea copilului în cateheza Kett”.
Mihai Roca : 30 august 2018

 

Masa rotundă „Imaginea copilului în cateheza Kett” își propune să prezinte câteva elemente despre modul în care Pedagogia Kett promovează un adevărat echilibru între dimensiunea corporală, spirituală, socială și de comuniune cu creația a celor catehizați.

Vom observa mai întâi faptul că inima se află în centrul corpului, la întâlnirea dintre cele două axe ce formează o cruce. Nevoile corpului, gândirea și planurile, creativitatea, relațiile și aspirațiile spirituale, toate își găsească drumul spre inimă, spre centru. În acest sens, prin orientarea sa spre căutarea și găsirea sensului, vom constata apoi cum această formă de cateheză îi ajută pe copii să realizeze un dialog armonios între inimă, minte și suflet.

Masa rotundă este organizată în următoarele locații:

  • Casa tineretului din parohia „Sfinții Apostoli Petru și Paul”, Onești: marți, 04 septembrie 2018, ora 19:45;
  • Aula „Sfânta Tereza a Pruncului Isus” din parohia „Sfântul Nicolae”, Bacău: miercuri, 05 septembrie 2018, ora 19:00;
  • Oratoriul „Providența” din parohia „Coborârea Sfântului Duh”, Adjudeni (Neamț): joi, 06 septembrie 2018, ora 19:45.

În Dieceza de Iași, Proiectul interdiecezan de formare a cateheților: Reînnoirea catehezei din România prin metode pedagogice moderne – Formarea cateheților în Pedagogia lui Franz Kett este realizat de Asociația Primus în colaborare cu Oficiul pentru Cateheză, Facultatea de Teologie Romano-Catolică din cadrul Universității „Al. I. Cuza” și cu partenerii din țară și din străinătate implicați în desfășurarea proiectului.

Sunt invitați să participe la activitățile propuse atât profesorii de religie, cateheții, educatorii, animatorii din asociațiile de laici, cât și persoanele consacrate și preoții implicați în activitățile pastoral-catehetice.